Στις 4-2-13 , Δευτέρα η Α τάξη του σχολείου μας και 4 τμήματα της Β τάξης επισκέφτηκαν το ίδρυμα Λασκαρίδη στον Πειραιά, όπου παρακολούθησαν τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:

1. Η πρόγνωση του καιρού από την αρχαιότητα ως σήμερα( Β1, Β2, Β3 )

2. Όταν μας ρώτησαν ποιοι είμαστε, εμείς απαντούσαμε ότι είμαστε βυζαντινοί (Β5)

3. Το διαστημόπλοιο Γη (Α1, Α2, Α3)

 

1. Η ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εισηγητής : Δημήτρης Ζιακόπουλος, Μαθηματικός, Μετεωρολόγος, Συγγραφέας

Α΄ Ενότητα

Η απαρχή της  Μετεωρολογίας με έμφαση  στη συνεισφορά των αρχαίων Ελλήνων τόσο στη λεγόμενη επεξηγηματική Μετεωρολογία όσο και στην πρακτική πρόγνωση του καιρού.

Β’ Ενότητα

Η ανάπτυξη της Μετεωρολογίας τους νεότερους χρόνους που στηρίχθηκε κατά κύριο λόγο στην επινόηση των μετεωρολογικών οργάνων και στην ανάπτυξη των συγγενών προς αυτή επιστημών.

Γ΄ Ενότητα

 Σύγχρονοι τρόποι πρόγνωσης του καιρού και κυρίως την αριθμητική πρόγνωση, δηλαδή την πρόγνωση του  καιρού με την επίλυση μαθηματικών εξισώσεων-νόμων οι οποίοι περιγράφουν την ατμοσφαιρική λειτουργία.

 

2. ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΡΩΤΟΥΣΑΝ ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ

Εισηγητής :  Κώστας  Κωστούρος, Ζωγράφος, Εκπαιδευτικός

Σκοπός του προγράμματος είναι να αναδείξει τον τρόπο, με τον οποίο ψήγματα της βυζαντινής παράδοσης, ενυπάρχουν στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και να ωθήσει τους μαθητές να τη γνωρίσουν.

Εικόνες της βυζαντινής αλλά και της δυτικές ζωγραφικής, βίντεο από ντοκιμαντέρ, μουσικά βίντεο κλιπ της σύγχρονης  ελληνικής και ξένης μουσικής σκηνής, αλλά κυρίως ο ζωντανός διάλογος, θα ήταν τα εργαλεία προκειμένου να γνωρίσουμε περισσότερο τη βυζαντινή τέχνη κα να δούμε τις διαφορές της με τη “δυτική” θέαση των πραγμάτων. Να βρούμε τι ενώνει και τι χωρίζει μια βυζαντινή εικόνα και μια εικόνα ενός ζωγράφου της Αναγέννησης. Να αναρωτηθούμε αν η ζωγραφική του Ντα Βίντσι είναι πιο “αληθινή” από αυτή του Θεοφάνη από την Κρήτη και να μάθουμε αν ο τρόπος που έβλεπαν τον κόσμο οι βυζαντινοί, μπορεί να μας βοηθήσει να δούμε αλλιώς την τέχνη και την ζωή σήμερα.

 

3. ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΓΗ

Εισηγητής: Δημήτρης Κούνδουρος, Γεωλόγος, Περιβαλλοντολόγος, Εκπαιδευτικός

Σκοπός του  προτεινόμενου προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές, τη λειτουργία των συστημάτων της γης, την αλληλεπίδραση τους, αλλά και να απομυθοποιήσουν φαινόμενα όπως αυτό των σεισμών. Επίσης να κατανοήσουν, ότι οι πόροι που μας παρέχει η Γη έχουν ημερομηνία λήξης, ώστε επιβάλλεται να υιοθετήσουν συμπεριφορές αντίθετες με τον υπερκαταναλωτικό που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Η μαθησιακή διαδικασία που χρησιμοποιείται στο πρόγραμμα, απομακρύνεται από την παραδοσιακή προσέγγιση, με τη χρήση –προβολή μικρών ταινιών video art, τα οποία έχουν δημιουργηθεί ειδικά  για το πρόγραμμα αυτό.                                                                                                                                       

Τα βίντεο αυτά προσεγγίζουν τα επιστημονικά θέματα, καθώς και τα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος , με εύληπτο και συναισθηματικά διεγερτικό τρόπο, ώστε οι μαθητές να παρακολουθούν την παρουσίαση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Επίσης το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη χρήση του διαδραστικού προγράμματος τη ΝΑΣΑ, περιήγησης του ηλιακού συστήματος.